فروش آنلاین فایل های لایه باز گرافیک و عکاسی شامل انواع وکتور,بک گراند,فون آتلیه,آلبوم عروس و کودک,بک دراپ و فایل های PNG دانلود مقاله,تحقیقو پروژه
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
کاشی کاری های متنوع اسلامی و ایرانی یه عالمه پترن گل گلی تنوع بی نظیری از نقوش متنوع کاشی کاری

اطلاعیه فروشگاه

در صورت داشتن هر سوالی قبل از خرید و یا بروز مشکل در فایل خریداری شده لطفا با شماره 09167194700 تماس بگیرید یا به همین شماره در پیامرسان سروش پیام دهید. ایمیل فروشگاه :psddownload@yahoo.com

تحقیق در مورد چندرسانه اي ها و انقلاب يادگيري

تحقیق در مورد چندرسانه اي ها و انقلاب يادگيري

25 صفحه word |فونت tahoma سايز 14| قابل اجرا در آفيس 2007 و نسخه هاي جديدتر|قابل ويرايش و آماده چاپ
بخشي از تحقيق

نظريات گانيه شالودهاي بود براي «طراحي آموزش» كه نگرش بسيار منضبطي را بر طراحي آموزش اعمال مي كند. نخست بايد هدفهاي رفتاري به طور منظم به مهارتهاي براي استخراج صورت زير محتواها يا زير برنامه درسي استفاده شود و مهارتهاي ساده تر بايد قبل از مهارتهاي پيچيده تمرين و آموخته شود .ساختار نظام دار «ريزبرنامه درسي» با نظامهاي تمرين و تكليف و ممارست كه همواره مورد تاكيد مسئولان آموزش و پرورش است هماهنگي كامل دارد. «لوريلارد« مي گويد اين ديدگاه در عمل بسيار موفق از كار درآمد و راهبردي بود رسمي و نظام دار براي طراحان «يادگيري به كمك كامپيوتر و آموزش بر پايه كامپيوتر» برخي چنين ديدگاههايي را به حوزه «محيطهاي يادگيري چند رسانه اي» نيز وارد كرده اند.

 

«لوگو » و محيطهاي يادگيري «ساختار گرا»

 «پاپر» ديدگاه كاملاً متفاوتي در زمينه يادگيري به كمك كامپيوتر اختيار كرد. راه و رسمي كه پاپر ديدگاههاي خود را از آن مي گرفت، با راه و رسم مرسوم در «طراحي آموزشي» از بيخ و بن متفاوت بود . «پياژه» چهارچوبي هوشمندانه براي آنچه كه او آن را «شناخت شناسايي ژنتيك» مي ناميد به وجود آورد . به طور ساده ،پياژه مي خواست بداند كه «كودك معلومات خود را از جهان پيرامون چگونه بدست مي آورد .» در مبحث شناخت شناسي دو راه ورسم عمده وجود دارد؛ يكي« راه و رسم تجربه گرا» كه مي گويد، ما از راه حواس، اطلاعات كاملاً دقيقي از هان و يا دست كم پديده هاي اصلي آن به دست مي آوريم و ديگري«راه ورسم خردگرا» كه بر عكس، ر ساختارهاي عقلاني از پيش ساخته شده كه به كمك آن مي توانيم پديده هاي جهان را معنا كنيم تاكيدمي ورزد  هر دو انديشه ، بر پيشرفت علوم جديدآثارژرفي نهاده اند .

 

روان شناسي رفتار گرا ، به راه و رسم تجربه گرا بسيار نزديك است. از طرف ديگر، بحث جديد تجزيه و تحليل زبان به شدت تحت تاثير انديشه هاي «چامسكي» است كه معتقد به وجود «ابزار دريافت منطقي درون ساخت » زبان است. پياژه موضع سومي اختيار كرد . او معتقد بود كه كودك از راه تعامل با محيط، معلومات خود را درباره جهان شكل مي دهد .« نظريه ساختاري يادگيري» و نظريه« شناخت تكويني » پياژه، به درك طراحي محيطهاي يادگيري چند رسانه اي كمك بسيار كرد . در نظريه پياژه دانش آموزان يا فراگيرندگان ، سازندگان فعال معلومات خود هستند.

 

پاپر از اين نظريه ها الهام گرفت و آنها را شالوده طراحي محيطهاي يادگيري قرار داد. اين امر فرايندهاي تكويني را تسهيل مي كرد. به گفته پاپر ، او براي طراحي محيطهاي يادگيري متكي بر كامپيوتر ،تعدادي «فكربكر» ابداع كرد و اين ابزارها را براي طراحي زبان لوگو و تعاملات يادگيري به كار برد. هدف از معرفي زبان لوگو براي كودكان ،فقط معرفي يك زبان برنامه نويسي جديد نبود، بلكه او مي خواست شناخت تكويني كودكان را به كمك اين زبان تسريع كند. مهمترين مشخصه زبان لوگو «لاك پشت رسام است» لاك پشت در لوگو، شكل متحرك كوچكي است كه فرمانهاي زبان لوگو را اجرا ميكنددراشكال مجردتر، جاي لاك پشت را ، تيرك مكان نماي صفحه نمايش كامپيوتر قرارگرفته است.

 

 مثل، رسم مثلث يا مستطيل يا خط ساده. در برنامه بعدي ، كودك مي تواند اين فرايندها را با هم تركيب كند و اشكال پيچيده تري بسازد. براي مثال، شكل خانه اي را رسم كند. لاك پشت زبان لوگو (يا تيرك مكان نما) يكي از همان« فكر بكر» هاست كه شيئي است موقت و گذرا. توجه پاپر،بخصوص معطوف به رياضيات كودك بود. بسياري از مفاهيم رياضي براي كودكان ، مجرد و دور از ذهن به نظر مي رسد. شيئي موقت (لاك پشت ) به كودك اجازه مي دهد تكاليف خود را بنا بر تجارب عادي و روزمره معنا كند و در عين حال به او كمك مي كند تا به دنياي مجردات پا گذارد. وقتي از كودك مي خواهيد دايره اي را رسم كند ، ابتدا اين كار مشكل به نظر مي رسد. بنا براين، او را تشويق مي كنيد تا از تجسم شهودي ابعاد بدني خود استفاده كند . براي مثال، دايره وار قدم بزند. فرمانها در لوگو در اصل فرمانهاي ساده اي هستند؛ فرمانهاي مثل، كمي به جلو، كمي به چپ،كمي به راست… اين دستورها همان برنامه كار لاك پشت است.نتيجه اين ديدگاهها اين شدكه زماني كودك 8 ساله اي به پاپرگفت:« دايره دراصل چيزي جزيك چندضلعي با تعداد زيادي ضلع كوچك نيست» . واين همان درك كامل رياضي است. با اين تفاوت كه معلومات راكودك خودكشف كرده است . يعني كودك از راه فعاليت با زبان لوگو به اين درك مي رسد و معلوماتي كه به دست مي آورد، محصول تلاش خود او است و نه كس ديگر. فكر شيئي موقت يا محتواي موقت در طراحي محيطهاي يادگيري تعاملي و با هدف كسب مهارتهاي پيچيده و مجرد نقش بسزايي دارد.

 

              در زبان لوگو اشتباهات فقط خطاهايي نيستند كه قلم مي خورند، بلكه هر خطا خود فرصتي براي يادگيري است. تبديل خطا به بخش سازنده فرايند يادگيري، نكته مهم ديگري است. عده اي از روان شناسان آموزشي حين انجام دادن آزمايشي و هنگامي كه مثلثي را به زبان لوگو رسم مي كردند مرتكب اشتباه شدند. اين اشتباه را در شكل مي بينيد.

 

ابتدا دو ضلع مثلث را رسم كردند و بعد لاك پشت لوگو را در زاويه معيني قرار دادند تا ضلع سوم را رسم كنند. اما بجاي فرمان 135 درجه، فرمان 40 درجه دادند. به مجرد صدور فرمان لاك پشت از صفحه نمايش فرار كرد. واكنش روان شناسان قابل توجه بود. به جاي اينكه ناراحت شوند، بوجود آمدند و كوشيدند با حركات مختلفي مسئله را حل كنند. اين گونه برخورد با خطا در تسهيل يادگيري فهال نقش عمده اي دارد.

         پاپر در طراحي محيطهاي يادگيري چند رسانه اي آموزشي «فكر بكر» ديگري را بكار گرفت با« زير دنياها» در زبان لوگو ارتباط مستقيم دارد. زير دنياها به زبان لوگو طراحي مي شد تا كودك بتواند مفاهيم معيني را در آن كشف كند. براي مثال، در دنياي واقعي نيوتني، كودك اشيا را مي بيند و لمس مي كند. پاپر معتقد بود كه كنار آمدن كودك با فيزيك نيوتني مبناي بهتري است تا روي آوردن او به مطالب و فرمولهاي كتابهاي درسي. فناوري چند رسانه اي، شالوده «زير دنياهاي» بسيار پيچيده تري بود از آنجا كه لوگو مي توانست خلق كند. مفهوم زير دنياها، زمينه فناوري توانمندي براي ساختن محيطهاي يادگيري تعاملي فراهم آورد.

 

  مكاشفه و درك خطا، بخش اصلي يادگيري فعال است.

 

           انديشه هاي هوشمندانه ديگري هست كه نقش آنها ، در طراحي محيطهاي يادگيري چند رسانه اي آموزشي چشم گير است. تاثير فناوري چند رسانه اي اكنون بيش از هر زمان ديگري است. دهه اخير شاهد انقلابي در چند رسانه ايها و ارتباط راه دور بوده و اثرهاي آن بر همه حوزه هاي كار و زندگي و آموزش مشهود است. در حال حاضر چالش اصلي در حوزه آموزش، توليدات آموزشي با كيفيت بسيار زياد است و در اين راه مفاهيم مرتبط با «لوگو» نقش مهمي ايفا مي كند.

 

ساده سازي

«ساده سازي» از زاويه ديگري در مقابل طراحي آموزشي نظام دار قرار مي گيرد. اصول اين نگرش را «كارول» جمع بندي كرده است . كارول و همكاران او تحقيقي انجام دادند تا ببينند افراد بزرگسال چگونه كار كردن با برنامه هاي كاربردي نظر واژه پردازها را ياد مي گيرند . آنان تجربيات بسياري اندوخته اند تا سر آنجام به اين نتيجه رسيدند كه

 

در حال حاضر چالش اصلي در حوزه آموزش ، توليدات آموزش با كيفيت بسيار زياد است و در اين راه مفاهيم مرتبط با «لوگو» نقش مهمي ايفا مي كنند.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,500 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file24_1959820_9166.zip23.6k





دانلود مجموعه بیش از 300 طرح گل گلی

دانلود مجموعه بیش از 300 طرح گل گلی دانلود مجموعه ی 228 فایل لایه باز وکتور با طرح های متنوع و زیبای گل گلی-خال خالی- راه راه و چهارخانه  فرمت این فایل ها EPS و AI میباشد و قابل بزرگنمایی تا اندازه ی دلخواه بدون افت کیفیت اند. این مجموعه شامل بیش از 300 نقش زیبای گل گلی -توپ توپی- راه راه و چهارخانه در طرح های متنوع میباشد.از این وکتورها میتوانید در طراحی کاشی،پارچه،زیور آلات،دکوراسیون،کاغذ کادو و ... استفاده کنید. پیشنمایش ...

توضیحات بیشتر - دانلود 29,900 تومان

دانلود مجموعه بیش از 150 نقش هندسی،گلیم،گره چینی،کاشی و کتیبه ی ایرانی-اسلامی

دانلود مجموعه بیش از 150 نقش هندسی،گلیم،گره چینی،کاشی و کتیبه ی ایرانی-اسلامی دانلود مجموعه ی 111 وکتور نقوش سنتی،هندسی،گره چینی،کتیبه،کاشی کاری و گلیم ایرانی-اسلامی با طرح های بسیار زیبا و کاربردی  فرمت این فایل ها EPS میباشد و قابل بزرگنمایی تا اندازه ی دلخواه بدون افت کیفیت اند. این مجموعه شامل بیش از 150 نقش متنوع سنتی،ایرانی،اسلامی و هندسی میباشد.از این وکتورها میتوانید در طراحی کاشی،پارچه،زیور آلات،دکوراسیون،کاغذ کادو و ... استفاده کنید. برای اجرای فای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 25,000 تومان

دانلود مجموعه 1700 پترن زیبا و کاربردی

دانلود مجموعه 1700 پترن زیبا و کاربردی دانلود مجموعه ی 185 وکتور پترن متنوع و بسیار زیبا و کاربردی شامل بیش از 1700 طرح پترن. فرمت این فایل ها EPS و AI میباشد و قابل بزرگنمایی تا اندازه ی دلخواه بدون افت کیفیت اند. این مجموعه شامل صدها نقش متنوع گلدار،چهارخانه،کودکانه،راه راه،خال خالی،دکوراتیو،کاغذ دیواری،عاشقانه و ... میباشد.از این وکتورها میتوانید در طراحی کاغذ کادو،پارچه،زیور آلات،کاشی،کاغذ دیواری و ... استفاده کنید. تصویر تمام ای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 22,700 تومان
پرفروش ترین محصولات