فروش آنلاین فایل های لایه باز گرافیک و عکاسی شامل انواع وکتور,بک گراند,فون آتلیه,آلبوم عروس و کودک,بک دراپ و فایل های PNG دانلود مقاله,تحقیقو پروژه
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
کاشی کاری های متنوع اسلامی و ایرانی یه عالمه پترن گل گلی تنوع بی نظیری از نقوش متنوع کاشی کاری

اطلاعیه فروشگاه

در صورت داشتن هر سوالی قبل از خرید و یا بروز مشکل در فایل خریداری شده لطفا با شماره 09167194700 تماس بگیرید یا به همین شماره در پیامرسان سروش پیام دهید. ایمیل فروشگاه :psddownload@yahoo.com

تحقیق در مورد شناخت بازار اوكراين و راههاي دستيابي به آن

تحقیق در مورد شناخت بازار اوكراين و راههاي دستيابي به آن

17 صفحه word |فونت tahoma سايز 12| قابل اجرا در آفيس 2007 و نسخه هاي جديدتر|قابل ويرايش و آماده چاپ

بخشي از تحقيق

واحد پول

بعد از خروج اوكراين از حوزه روبل در سال 1992، كوپن يا كاربووانتس (KRB) به عنوان تنها پول رسمي و قانوني كشور معرفي گرديد.

ثبات كاربووانتس موجب گرديد بانك ملي اوكراين واحد پول نهايي كشور يعني ”گريونا“ و يا گرينيا (hrn) را در دوم سپتامبر 1996 معرفي نمايد.

 

ميزان جذب سرمايه هاي خارجي

بر اساس آمارهاي دولتي، ميزان سرمايه گذاريهاي خارجي در اوكراين تا ماه مه 1999 به حدود 8/2 ميليارد دلار رسيد كه اكثرا به صورت سرمايه گذاري مشترك بوده است.

كشورهاي ايالات متحده آمريكا، هلند، آلمان، انگلستان، روسيه، كره جنوبي، قبرس و سوئيس از مهمترين سرمايه گذاران در اين كشور مي باشند.

بازار

مطالعه و تحقيق در بازار، حضور مستمر، برنامه ريزي، فعاليتهاي سازمان يافته و پيوسته، در دسترس بودن ابزار و امكانات اطلاع رساني در سطح وسيع اعم از مجاري ديپماتيك و سياسي يا مؤسسات بازار يابي از ويژگي هاي بارز رقباي تجاري ايران در بازار اوكراين است. در حال حاضر عليرغم اينكه سهم قابل توجهي از مبادلات تجاري اوكراين با كشورهاي مستقل مشترك المنافع مي باشد ساير كشورها نيز در حال افزايش سهم بازار مي باشند بطوري كه امروزه بازار كالاهاي اوكراين مملو از كالاهاي ارزان قيمت و با كيفيت پائين كشورهاي تركيه، چين، خاورميانه و ساير كشورهاي سابق بلوك شرق مي باشد. با اين حال گرايش رو به رشدي در ميان اوكرايني ها براي خريد كالاهاي با كيفيت و مرغوب كشورهاي غربي عليرغم قيمت بالاي اين كالاها وجود دارد.

عمده ترين رقباي ايران در منطقه، كشورهاي تركيه و چين مي باشند.

در بازار اوكراين بسياري از رقبا به صورت اتحاديه ها و تشكل هاي تجاري تخصصي كه داراي استراتژي (راهبرد) و سياستگذاري واحدي در بازار هدف مي باشند عمل مي كنند بطوري كه در ميان صادر كنندگان اين كشورها رقابت منفي و شكستن قيمت براي افزايش سهم بازار وجود ندارد و اين موضوع يكي از نقاط ضعف صادر كنندگان ايراني است كه معمولا به صورت انفرادي فعاليت مي كنند، همچنانكه در گذشته شاهد رقابت هاي نا سالم تعدادي از صادر كنندگان در بازارهاي مختلف بوده ايم. ضعف نظام اطلاع رساني، عدم انسجام تشكل هاي صادراتي، فقدان اطلاعات و تحقيقات بازاريابي در بازار هدف از جمله ضعف هاي اساسي صادر كنندگان كشور در مقايسه با رقبا در بازار اوكراين است.

عوامل ريشه اي تأثير گذار در نقش بازار

از لحاظ ساختار جمعيتي، 68 درصد جمعيت اوكراين را سنين 64-15 سال تشكيل مي دهد (شامل 16 ميليون نفر مرد و 5/17 ميليون نفر زن) و از اين لحاظ تقاضا براي انواع كالاها و خدمات وجود دارد.

در اوكراين تقاضا براي كالاهاي مصرفي در نسل جوان به مراتب بيشتر است به طوري كه بيشترين اختلاف براي كالاهاي مصرفي در نسل جوان به مراتب بيشتر است به طوري كه بيشترين اختلاف سليقه بين گروههاي سني زير 45 سال و بالاي 45 سال مشاهده مي شود. دامنه تفاوت ها در علايق و سليقه ها بيشتر مربوط به كالاهايي از قبيل وسايل نقليه، لوازم شخصي، شيريني جات، جواهرات، لوازم خانگي و لوازم الكترونيكي است.

اندازه جغرافيايي و پراكندگي جمعيت در سرتاسر كشور از ديگر عوامل تأثير گذار در بازار اوكراين به حساب مي آيد.  به عنوان مثال منطقه غرب اوكراين يكي از مراكز مهم تجاري كشور است با گشايش سه نقطه مرزي با همسايگان، فعاليت تجاري در آن رو به افزايش گذاشته است.

نقش عوامل مثبت در عرضه آسان محصول به مصرف كنندگان

اصولا در فرآيند توزيع كالا، ارائه خدمات و تسهيلات به مصرف كننده و به طور كلي در دسترس بودن كالا از عوامل مثبت بازار ارزيابي مي شود. با توجه به گستردگي اوكراين از لحاظ وسعت آن، تقاضا براي كليه كالاهاي مصرفي و همچنين قيمت كالاها در مناطق مختلف كشور متفاوت است. عموما منطقه ” كيف“ از لحاظ ميزان دسترسي يه انواع مختلف كالاها وضعيت بهتري دارد. در حاليكه مناطق دور دست از لحاظ كالا رساني داراي مشكلاتي هستند. شهرهاي خاركوف، دنيپروپتروفسك، دونتسك، لووف و زاپوري ژيا براي صادر كنندگاني كه قصد توسعه صادرات در اوكراين را دارند از ظرفيت هاي خوبي برخوردار مي باشند.

بطور كلي در اوكراين نيز همانند هر كشوري وجود يك شريك تجاري محلي و يا نماينده فروش مي تواند در نحوه رساندن كالا به مصرف كنندگان نهايي و تسهيل جريان توزيع نقش ارزنده اي داشته باشد.

در سالهاي اخير كه بازار اوكراين به روي واردات گشوده شده است سليقه ها و ترجيحات مصرف كنندگان نيز متحول گرديده است. مصرف كنندگان بيشتر كالاهاي غربي را ترجيح مي دهند و بر اين باورند كه كالاهاي غربي به ويژه كالاهاي مصرفي با دوام داراي كيفيت بالايي مي باشند.

در مقابل كالاهاي غربي، بازار اوكراين انباشته از كالاهاي ارزان قيمت و با كيفيت پائين كشورهاي تركيه، چين، خاورميانه و كشورهاي مشترك المنافع است.

صادر كنندگاني كه قصد صدور كالا به اين كشور را دارند بايد به مسئله قيمت، كيفيت و قدرت خريد مصرف كنندگان توجه نمايند. بر اساس آمارهاي وزارت اقتصاد اوكراين در ابتداي سال 1999 ميزان فروش محصولات مصرفي نسبت به سال قبل 6/8 درصد كاهش يافته است و در فوريه 1999 مصرف سرانه كالا در ماه 4/28 گرينيا (تقريبا 7 دلار) بوده است.

در اوكراين همبستگي بين ميزان تحصيلات و تقاضاي محصول آنچنانكه در اقتصادهاي غربي مشاهده مي شود وجود ندارد. متأسفانه بخشي از جمعيت با در آمد پائين را بسياري از مصرف كنندگان تحصيل كرده تشكيل مي دهند.

كانال هاي توزيع

در دوره شوروي سابق، شبكه هاي توزيع (به آن مفهوم كه در كشورهاي داراي نظام اقتصاد بازار موجود است) در اوكراين وجود نداشت. توليد كنندگان، عرضه كنندگان و مصرف كنندگان نهايي با همديگر مرتبط نبودند و در واقع سيستم اداري- دستوري بر اساس اصول عقايد آن نظام جريان كالاها و خدمات را هدايت مي كرد.

در سالهاي اخير سيستم جديد عرضه و توزيع بر اساس نظام بازار شكل گرفته و شبكه فروشگاه هاي زنجيره اي و فروشگاههاي بزرگ تحت نامهاي تجاري معروف و سوپر ماركت ها پا به عرصه وجود گذاشته اند. اين فروشگاهها اكثرا در مراكز تجاري و نقاط مركزي شهر تمركز يافته اند و داراي مالكيت بوده و يا به شركتهاي خصوصي خارجي تعلق دارند. فروشگاههاي مذكور گران ترين شبكه خرده فروشي هستند كه ابتدا براي ثروتمندان تازه به دوران رسيده طراحي گرديده اند.

فروشگاههاي بزرگ، فروشگاههاي اختصاصي (خاص يك كالا) و بازارها مراكز اصلي عرضه كالا براي مصرف كنندگاني هستند كه از لحاظ درآمدي در سطح متوسط و پائين قرار دارند. فروشگاههاي بزرگ هم توليدات داخلي و هم كالاهاي وارداتي را به فروش مي رسانند و هم مكان لازم را براي فروش محصولات به خصوص لوازم آزمايشي و بهداشتي با نام هاي تجاري معروف اجاره مي دهند.

اندازه جغرافيايي اوكراين از لحاظ وسعت و پراكندگي نسبي جمعيت در سطح وسيعي (تنها 10 درصد جمعيت اوكراين در شهرهاي بزرگ زندگي مي كنند) موجب گرديده ايجاد يك شبكه توزيع مطمئن و قابل دوام اهميت خاصي پيدا كند. شركتهاي مهم آمريكايي نظير كوكاكولا، كرافت، جاكوبز، سوپارد، مارس، پپسي كولا، پراكتراند گمبل و شركت سرمايه گذاري جانسون شبكه هاي فروش و خدمات قدرتمندي را در اوكراين تشكيل و توسعه داده اند كه نهايتا موجب تقويت سهم بازار آنها خواهد گرديد.

صادركنندگاني كه قصد ورود به بازار اوكراين را دارند بايد سيستم توزيع خودشان را با توجه به شرايط محيطي طراحي و نسبت به انتخاب روش مناسب توزيع اقدام نمايند. بعضي از انواع روشهاي توزيع موجود در اوكراين عبارتند از:

- شركت محصولات خود را از طريق خرده فروشان به فروش مي رساند و سپس با ايشان تسويه حساب مي نمايند. (مانند كوكاكولا در اوكراين)، اين روش پر هزينه اي است اما بسيار مؤثر است و شركت نسبت به تصوير ذهني مشتريان از كالا تسلط و كنترل دارد.

- شركت كالاهاي خود را مي فروشد اما تحويل و تسويه حساب با خرده فروشان بر عهده توزيع كننده است.

توزيع كنندگان كالا را مي فروشند و خود نسبت به تحويل كالا و تسويه حساب با خرده فروشان اقدام مي نمايند (مانند شركت پپسي كولا). اين روش ممكن است روش كم هزينه اي براي توزيع باشد اما نياز به صرف وقت و آموزش و توجيه توزيع كنندگان و يا نمايندگان فروش خواهد داشت توصيه مي شود قبل از طراحي سيستم توزيع ابتدا با نظام مالياتي آشنايي كامل داشته باشيد. به خاطر داشته باشيد كه از لحاظ سيستم مالياتي اوكراين در حال حاضر شركتهايي كه خودشان كالاها را توزيع مي نمايند مطلوب و مورد توجه هستند. براي شروع كار، ابتدا با يك توزيع كننده محلي كار كنيد و براي يك دوره ثابت قرارداد امضاء نمائيد زيرا يك توزيع كننده محلي موقعيت بازار را بهتر مي شناسد.

اوكراين از توانمندي بالقوه در بخش كشاورزي برخوردار است. تقريبا 40 درصد نيروي كار، شاغل در بخش كشاورزي است.

در اوكراين تعداد زيادي توليد كننده شكر، روغن آفتاب گردان و روغن نباتي، همچنين بخشهاي فرآوري گوشت و توليد لبنيات وجود دارد كه مي تواند زمينه لازم را براي همكاري مشترك قرار گيرد.

در بخش نوشابه هاي غير الكلي، رهبري بازار در اختيار شركت هاي كوكاكولا و پپسي قرار دارد كه با توليد كنندگان محلي و منطقه اي رقابت  مي كنند. همچنين رقابت هاي فشرده اي در زمينه بهداشت مواد غذايي وارداتي بين كشورهاي لهستان، تركيه، آلمان و ساير كشورهاي اروپايي وجود دارد.

مقررات و قوانين اوكراين مبهم بوده و بعلت باز بودن راه تفسير و تعبير قوانين و مقررات فرصتهاي بيش از حدي براي سوء استفاده در سطوح مختلف بروكراسي اداري به وجود آورده است.

صادركنندگان به اين نكته نيز توجه داشته باشند كه كيف تنها مركز فعاليت تجاري در اوكراين نيست از اين رو مي توان در شهرهاي مهم تجاري همچون لووف، اودسا، زاپوري يا(زاپوروژه)، دنيپروپتروفسك، دونتسك و خاركوف به عوامل توزيع دسترسي پيدا كرد. اين مناطق از لحاظ مراكز مهم صنعتي قابل توجه هستند و از مناطق پر جمعيت اوكراين محسوب مي شوند.

نحوه دسترسي به بازار اوكراين

هر صادر كننده براي دسترسي به بازار نياز به برقراري ارتباط با نمايندگان محلي، عوامل توزيع و فروش كالا، نمايندگي هاي تجاري، بهره گيري ار منابع اطلاعاتي و مراكز اطلاع رساني تجاري در داخل و خارج از كشور مورد نظر، مراجعه به نشريات تخصصي در زمينه هاي كاري صادر كننده، شناخت سازمانها و مراكز دولتي كه نقش فعالي در خصوص مسائل بازرگاني و اقتصادي كشور مذكور بر عهده دارند، نقش نمايشگاههاي بازرگاني، آگاهي از برنامه هاي نمايشگاهي و نحوه حضور در آن و ساير عواملي كه به نحوي موجبات دسترسي به بازار هدف را فراهم مي آورند دارد.

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file168_1988028_2117.zip21.1k





دانلود مجموعه بیش از 300 طرح گل گلی

دانلود مجموعه بیش از 300 طرح گل گلی دانلود مجموعه ی 228 فایل لایه باز وکتور با طرح های متنوع و زیبای گل گلی-خال خالی- راه راه و چهارخانه  فرمت این فایل ها EPS و AI میباشد و قابل بزرگنمایی تا اندازه ی دلخواه بدون افت کیفیت اند. این مجموعه شامل بیش از 300 نقش زیبای گل گلی -توپ توپی- راه راه و چهارخانه در طرح های متنوع میباشد.از این وکتورها میتوانید در طراحی کاشی،پارچه،زیور آلات،دکوراسیون،کاغذ کادو و ... استفاده کنید. پیشنمایش ...

توضیحات بیشتر - دانلود 29,900 تومان

دانلود مجموعه بیش از 150 نقش هندسی،گلیم،گره چینی،کاشی و کتیبه ی ایرانی-اسلامی

دانلود مجموعه بیش از 150 نقش هندسی،گلیم،گره چینی،کاشی و کتیبه ی ایرانی-اسلامی دانلود مجموعه ی 111 وکتور نقوش سنتی،هندسی،گره چینی،کتیبه،کاشی کاری و گلیم ایرانی-اسلامی با طرح های بسیار زیبا و کاربردی  فرمت این فایل ها EPS میباشد و قابل بزرگنمایی تا اندازه ی دلخواه بدون افت کیفیت اند. این مجموعه شامل بیش از 150 نقش متنوع سنتی،ایرانی،اسلامی و هندسی میباشد.از این وکتورها میتوانید در طراحی کاشی،پارچه،زیور آلات،دکوراسیون،کاغذ کادو و ... استفاده کنید. برای اجرای فای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 25,000 تومان

دانلود مجموعه 1700 پترن زیبا و کاربردی

دانلود مجموعه 1700 پترن زیبا و کاربردی دانلود مجموعه ی 185 وکتور پترن متنوع و بسیار زیبا و کاربردی شامل بیش از 1700 طرح پترن. فرمت این فایل ها EPS و AI میباشد و قابل بزرگنمایی تا اندازه ی دلخواه بدون افت کیفیت اند. این مجموعه شامل صدها نقش متنوع گلدار،چهارخانه،کودکانه،راه راه،خال خالی،دکوراتیو،کاغذ دیواری،عاشقانه و ... میباشد.از این وکتورها میتوانید در طراحی کاغذ کادو،پارچه،زیور آلات،کاشی،کاغذ دیواری و ... استفاده کنید. تصویر تمام ای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 22,700 تومان
پرفروش ترین محصولات